ATOMIC

ARTICOLE
:: Bogdan Vulcan
:: Bogdan Marina
:: Bujor Bontas
:: Cornel Matei
:: Cristian Schioparlan
:: Dan Enescu
:: Eduard Munteanu
:: Horia Garbea
:: Ioan Bob
:: Radu Valentin
:: Louis Stift
:: Nicolae Vartosu
:: Andrew Robson
:: Laurentiu Ciuhu
:: Catalin Lazar
:: Gelu Serpoi

ARHIVA ARTICOLE

INCEPATORI

CLASAMENTE ATOMIC
:: Luni
:: Miercuri
:: Arhiva Etape 04/05
:: Overall 05/06
:: Simultan National et.8
:: Simultan National et.7
:: Simultan National et.6
:: Simultan National et.5
:: Simultan National et.4
:: Simultan National et.3
:: Simultan National et.2
:: Simultan National et.1
:: Overall Simultan National
:: Overall Simultan European
:: Arhiva Etape 03/04
:: Overall 02/03

FORUM

GALERIA FOTO
:: Galeria 1
:: Galeria 2
:: Galeria 3
:: Atomic 2003

REZULTATE
:: C.N.Butler 2005
:: :: Sferturi
:: :: Recalificari
:: :: Semifinala
:: :: Finala B
:: :: Finala A
:: CN Echipe 2005 - DIV. A - Retur
:: CN Perechi 2005 (finala)
:: GALATI 2005
:: :: Perechi
:: :: Echipe
:: Cupa Soarelui - Moeciu 2005
:: :: IMP
:: :: Perechi
:: :: Echipe
:: Trofeul iNES-Atomic
:: :: Perechi
:: :: Echipe
:: Maraton 2006

CONCURSURI
WBF
TENERIFE 2005

LINKS


Eduard Munteanu - Bridge Club Galati
Concurs National de Levata - Et. 4 - solutii

1. Un pas riscant

Ideea este de a lua 5atuuri, 2 cupe si un caro. Sunt 3 mutari cheie cand dona este similara cu:

 

6
A K
K Q J 10 5
10 6 5 4 2

K 10 8 5 4
J 4 3
4 3
K Q 3

 

3
Q 9 7 6 4
A 9 6
A J 9 7

 

A Q J 9 7 2
10 8 2
8 7 2
8

 

Prima este de a juca o trefla la levata a doua. Sa presupunem ca Est sare cu A si joaca atu. A doua mutare cheie e sa sariti cu Asul de pica. A treia mutare cheie e sa jucati caro – altfel apararea poate invinge.

Cand Est castiga cu A si revine cupa la Regele de pe mort, taiati o trefla, reveniti pe mort pe caro pentru a mai taia o trefla. Ati batut 6 levate si mai aveti:

Q-J-9 10 8 in timp ce vest mai are 4 atuuri si J si veti castiga in final 2 levate de atu. Daca Est da drumul la primul caro, jocul e similar.

Asa cum stau cartile in diagrama, daca nu puneti Asul de pica pe primul tur permiteti Vestului sa realizeze 3 levate de atu. Dupa ce declarantul castiga cu K si taie trefla, Est castiga primul tur de caro, trage Q si joaca un al patrulea tur de cupa si West defoseaza caroul.

 

2. Dublu tais

Prima mutare este sa lasati K sa castige levata. Dupa ce castigati continuarea de pica si trageti atuurile, trebuie sa va decideti pentru ce schiza jucati. In mod surprinzator, probabilitatile favorizeaza a schiza compusa:

 

 

10 8 2
K J 6 5
A 4 2
A K 6

K Q J 6 4
2
Q 8 6
Q 10 9 3

 

9 7 3
10 7
J 9 5 3
J 8 7 4

 

A 5
A Q 9 8 4 3
K 10 7
5 2

 

Trageti A-K si apoi mai jucati 3 turui de atu defosand un caro de pe masa. Raman urmatoarele carti:

 

10
-
A 4
6

J
-
Q 8
Q

 

-
-
J 9 5
J

 

-
8
K 10 7
-

 

Jucati acum 8. Daca West arunca caro, jucati caro la A si impasati Valetul Estului. Daca defoseaza o trefla, aruncati 10 si Est este schizat in minore. Aceasta pozitie, cunoscuta sub denumire de schiza dubla de garda, ar esua daca 10 si 9 ar fi fost inversate.

3. Joc de As

Intraga dona trebuie sa fie similara cu:

 

 

K Q 5 2
8 5
A K J 2
10 7 2

4
A Q 6 3 2
10 9 7
A Q 8 5

 

8 6 3
J 10 9 4
6 3
J 9 6 4

 

A J 10 9 7
K 7
Q 8 5 4
K 3

 

Catigati atacul de caro in mana si trageti 5 tururi de atu si inca 2 runduri de caro. Cum cupele sunt 5-4, veti avea numaratoarea exact a distributiilor adverse. De asemenea Est, daca are cartile ca in diagrama va defosa in mod sigur J pentru a-i arata partenerului ca are J- 10-9 iar finalul de joc va fi:

 

-
8 5
J
10 7

-
A 6
-
A Q 5

 

-
10 9
-
J 9 6

 

-
K 7
8
K 3

 

Cand jucati ultimul caro, Est defoseaza o trefla si Vest e in incurcatura. O defosa de cupa va permite sa realizati o levata in plus jucand un blanc de cupa, in timp ce o defosa de trefla va permite sa faceti jocul jucand un blanc de cupa. Un expert in Vest ar putea defosa in disperare Q.Jucand la probabilitatea ca aceasta defosa sa fie din A-Q-x, jucati un blanc de cupa. Est va juca ori cupa, plasand partenerul s ajoace de sub Asul de cupa, ori trefla, desfacand culoarea.

Zecele de trefla, o carte aparent insignifianta a facut toti banii in aceasta dona.

4. Aturile problema

Ar trebui sa incepeti prin a va forma o idee despre mainile adversarilor. Din licitatie West are 6 carouri si patru sau mai multe pici. Cum West nu a licitat 2 sau 3 peste 2 , distributia lui este in mod sigur 4-0-6-3, lasand la Est o distributie 3-4-3-3. De asemenea, cum Est nu a licitat peste 1 , West are A.

Urmatoarea mutare este de a juca Q. Cand West joaca mic preluati cu K. Jucati apoi 6 de pe mort, acoperit cu 10 si J.

 

 

K J 8 3
9 7 6 4
5 3
10 8 5

A 10 4 2
-
K Q J 9 8 6
Q J 9

 

9 6 5
Q 10 5 2
10 4 2
6 4 3

 

Q 7
A K J 8 3
A 7
A K 7 2

 

Trageti A-K si jucati inca o pica. West ia A, trage Q, ajungandu-se la urmatoarea pozitie:

 

J 8
9 7
-
-

10 4
-
Q 9
-

 

9
Q 5
10
-

 

-
K 8 3
-
7

 

Acum West trebuie sa ofere o venire pe mort pentru impasul de atu.

Daca Vest ia Q cu A, castigati jucand pica la K, dati impasul de atu si jucati pe aceeasi linie de joc ca mai sus .

5. Un plan simplu?

Cum Est nu a semnalizat pentru un retur de pica, se pare ca Vest e 5-4 in pica-caro, asa ca ar pare dama de trefla in doi e singura posibilitates. Pe de alta parte, daca atuurile sunt 2-2 si West are J sau 10, apare o sansa suplimentara:

 

Q 9 6 3
Q 4 2
Q 9
J 7 5 3

A J 8 7 5
8 3
A K J 4
9 2

 

10 4
9 7
10 8 5 3 2
Q 10 8 6

 

K 2
A K J 10 6 5
7 6
A K 4

 

Castigati returul de atu cu Valetul, trageti A si jucati 2 din mana. Veti castiga cu Dama de pica de pe mort, si cum atuurile sunt 2-2 trageti A-K inainte de a juca pica la K.

Cum West a inceput cu distributia 5-2-4-2 , el este plasat cand ia mana cu A.

Daca West ar fi defosat pe al doilea tur de atu, jucati ca are distributia 5-1-4-3 si Q de asemenea. Dupa ce jucati, after 2 to Q, trageti atuuri defosand pici de pe mort, toata lume ajungand la 4 carti. Vest va pastra dama de trefla in doi, care va cade sub A-K sau isi va seca Asul de pica, permitandu-va sa-l plasati cu K la A si fortandu-l sa joace de sub dama de trefla.

6. Visul jucatorului de bridge

Daca veti putea castiga 4 levate de pica, aveti o sansa sa faceti contractul. Oricum, si dupa ce depasiti acest obstacol aveti nevoie de o schiza in culorile rosii. Cum Vest a atacat K, el are si Q. Pentru a functiona schiza, este necesar ca el sa aiba si 4 cupe.

Desi nu pare evident, modul de a juca pica depinde de numarul de trefle detinute de West! Sa presupune ca intreaga dona este:

 

A 10 8
A K 8 2
A 3
K 10 7 6

7 3
J 9 6 4
K Q 10 4
8 4 3

 

J 5 4 2
10 7 3
9 8 7 6
5 2

 

K Q 9 6
Q 5
J 5 2
A Q J 9

 

Trageti 4 ture de trefla, West va defosa un caro si Est doua. Apoi trageti K-A inainte de a juca 10. Cum J nu a aparut, trebuie sa va decideti daca jucati la pica 3-3 sau 4-2. In circumstante normale jocul corect e sa jucati Q, la caderea J. Aici insa, stiti ca Vest trebuie sa aiba lungime in ambele rosii. Aceasta schimba probabilitatea 3 la 1 in favoarea impasului.

Cand 10 bate levata, veniti in mana pe Q si jucati Q, defosand 3 de pe masa, schizandu-l pe Vest in cupa-caro.





© 2002 Atomic Bridge Club. "Atomic®" is a registered trademark and "Atomic Bridge Club"
and the Atomic logo are trademarks of Atomic Bridge Club.